Jookse kaalu eest ära!

Küsisin kunagi oma isalt, kes on fanaatiline tervisesportlane, kuidas ta suudab iga päev jooksmas käia ja vahel korraga isegi 30 kilomeetrit joosta. Mulle oli jooksmine kogu elu tundunud meeletu karistusena, mida kehalise kasvatuse tunnis kuidagi üle pidi elama ja ka vanemaks saades vaatasin ma Pirita promenaadil kergejalgselt lippavaid jooksjaid kadedusega, samas kui ma ise pingil, hing paelaga kaelas, puhkepausi tegin. Isa vastas selle peale aga, et ega kellelegi ei meeldi joosta. Vähemalt alguses mitte.

Ja nii ongi. Jooksmine ja igasugune muu füüsiline aktiivsus on treenimata kehale otseloomulikult harjumatu pingutus, rääkimata sellest, et jooksmine ei sobi tingimata igaühele. Sel juhul tuleks konsulteerida kellegi targemaga ja keskenduda sellele kus, kuidas ja millal joosta. Või otsustada mõne alternatiivi kasuks, nagu rattasõit. Julgen öelda, et käisin täna üle pika aja jõusaalis ja jooksulindi peale astudes tundsin meeletut vastumeelsust. Nimelt olen ma viimastel kuudel keskendunud pigem jõutreeningule ja kardio on jäänud tahaplaanile. Kui välja arvata mõned kiiremad käruringid Kadrioru pargis. Ometigi tõuseb pulss mu lemmikus trennis Bodypumpis väga kiiresti väga kõrgeks ja ka vastupidavust on seal tarvis, pole see ikka sama, mis jooksmine. Seega võid sa olla väga vormis ja jaksata tõsta suuri raskuseid, aga kui on vaja bussi peale joosta, võid sa sellest hoolimata maha jääda. Tänane tuletas mulle meelde, et pean sammud tihedamini jooksulindi peale seadma, sest eriti peale rasedust on just võhm ja vastupidavus see, mida on keeruline tagasi saada.

Kui ma paar aastat tagasi Myfitnessiga liitusin, oli just jooksmine see, mille ma esimest korda elus enda jaoks avastasin. Nimelt meeldib mulle jooksulindi peal palju rohkem joosta kui vabas looduses. Tunnen, et lindil suudan oma tempot kontrolli all hoida ja ka ekraanil tiksuv kulutatud kalorite hulk on meeletult motiveeriv. Ja mida rohkem ma jooksin, seda rohkem hakkasin ma seda nautima ja nii saigi ühest kunagisest vaenlasest hea sõber. Hea sõber, kellega pean taaskord suhted üles soojendama. Niiet mõtle järgi, äkki pole jooksmine sullegi nii vastumeelne, vaid sa pole leidnud selleks õiget aega, kohta või tehnikat. Minu jaoks toimib näiteks intervall-jooksmine. Tavaliselt alustan 5 minutilise soojendusega ja seejärel jooksen vaheldumisi mõned minutid maksimum kiirusel, ja siis vahepeal jälle aeglasemalt ja nii mitu korda järjest. Kuna ma olen süstemaatiliselt jooksmisega vähe tegelenud, siis ei oska ma ka erinevate tehnikate koha pealt nõu anda. Küll aga tahaksin ma öelda, et kui tegu ei ole just meditsiinilise vastunäidustusega siis jooksmine sarnaselt teistelegi spordialadele on täiesti õpitav.

Tulemused ei tule kellelgi üleöö ja tavaliselt ongi iga treeninguga alustamine raske füüsiline pingutus. Kulunud vanasõna ütleb, et harjutamine teeb meistriks- ja tõsi ta on – mida osavamaks sa milleski muutud, seda suuremaks kasvab hasart sellega tegeleda. Tuleb vaid alustada.

suuurem

Leave a Reply

