Bikiinivormi Egle Eller-Nabiga

Laupäeval oli mul suur rõõm osa võtta trenniajakiri Hers Eesti korraldatud Bikini fitnessi seminarist “Bikiinivormi Egle Nabiga”. Eriti tore oli, et lisaks harrastajatele olid seminarile oodatud ka minusugused algajad, kes esialgu lihtsalt head rannavormi saavutada tahaks. Seminar oli jagatud eraldi osadeks, milles keskenduti treeningule, toitumisele ning lavameigi-ja soengule. Samuti sai seminari praktilises osas proovida bikini fitnessi poseerimist. Seda kõike juhendas ja viis läbi Egle Nabi isiklikult-kes on ilmselt maailma kõige positiivsem ja soojem inimene, kuid samas seejuures oskab asjadest rääkida väga otse ja ilustamata.

Sain seminarilt meeletult palju teadmisi bikini fitnessist ja fitness maailmast üldiselt. Eriti meeldis mulle see, et üheskoos sai selgeks tehtud erinevad fitness võistluskategooriad ja pean tunnistama, et mulle tuli sellise ala nagu “model fitnessi” olemasolu täitsa üllatusena. Fitmodeli kategooria näol on siis tegemist kraadi võrra leebema kategooriaga, kus võistleja lihased ei pea olema niivõrd defineeritud ja mille võistluselementidesse kuuluvad õhtukleidid, trikood ja silmatorkav lavashow. Kuid ka bikini fitnessi näol on tegu väga noore alaga, sest ametlikult tunnustati seda IFBB ( Rahvusvaheline kulturistide föderatsioon) poolt spordialana alles 2010.aastal. “Bikini fitnessi puhul on liigne lihasmass, lihaste reljeefsus ja separatsioon veelgi enam “vastunäidustatud”, kui seda naiste fitnessi ja bodyfitnessi puhul” Ideaaliks on sportlik ja naiselik proportsiooni treenitud keha, mille võtmesõnaks on  liivakella kehakuju. Bikini fitnessi lahutamatuks osaks on ka bikini poseerimine, ehk oskus tehtud tööd ja vaeva laval esitleda. Sain ka ise laupäevasel seminaril poseerimis tunnist osa võtta, mis minu jaoks oli esmakordne, ja pean tunnistama, et kümne minutiline poseerimine tundus juba omaette trennina. Kuid vaatamata sellele, et võrreldes teistega tundsin end jube kohmakalt, nautisin ma igat momenti.

Seminari loenguosas oli ilmselt kõige informatiivsem toitumise osa, kus sain lõpuks selgeks, mis tasakaalus peaksid olema päevased makrotoitained ja kuidas arvutada enda baasainevahetust. Pealtnäha võib ju tunduda, et mis see ära ei ole, süüa ainult kana ja juurvilju ja lihas kasvab, kuid tegelikuses nõuab korralik toituine, mis trennile tõhusalt kaasa aitaks väga läbimõeldud otsuseid. Sest kui viia makrotoitainete osakaal paigast ära ja jätta keha täiesti ilma näiteks süsivesikutest, võime oma ainevahetusele pöördumatut kahju teha.

Mõned märkused seminarilt, mis võivad abiks olla ka tavalisele tervisesportlasele või kaalulangetajale:

  • Kasuta kogu aeg sama kaalu ja jälgi oma progressi. Erinevad kaalud võivad näidata ja ilmselt näitavadki eri numbreid, kuid sellest ei tohi lasta end häirida.
  • Määra konkreetsed eesmärgid, muidu ei jõua kuhugi! – See on ilmselt mu suurim komistuskivi, sest usun, et kui oleksin endale juba varem selgemaid eesmärke seadnud, oleksin tänaseks päevaks juba rohkem saavutanud. Ka toitumises kipun ma ise sinna kategooriasse langema, kes igal pühapäeval lubab järgmist nädalat veel järjekindlamalt alustada.
  • Oluline on kehakoostis, mitte kaalunumber!- Mulle meeldis väga kui Egle rääkis “paks-peenike” fenomenist, kus väga peen inimene võib olla samuti vormist väljas ja suure rasva protsendiga. ( Oma kehakoostise mõõtmiseks soovitan kõikidel Myfitnessi klientidel teha ära kehaanalüüs)
  • Pea treeningpäevikut! – See on taaskord oluline oma progressi jälgimisel. Võta endale üks koht (olgu see siis märkmiks või mõni äpp telefonis) , kuhu saad kirja panna oma keha mõõdud ja treeningud mida ja kuidas sa teed. Hiljem on hea vaadata, kust sai alustatud ja samuti on see abiks näiteks treeningkoormuse tõstmisel.
  • Ära keskendu jõutreeningul ainult nendele kehaosadele, milles oled osav, muidu pead hiljem topelt vaeva nägema, et mahajäänud lihaseid taas järjele aidata. -Vastasel juhul läheb keha proportsioonist välja
  • Võta üks eesmärk korraga ja püstita omale vahe-eesmärgid!- Väga oluline on endale teadvustada, kus me oleme praegu ja kuhu lõpuks jõuda tahame, ent samas ei saa kõike korraga ja kohe. Pigem on oluline liikuda väikeste sammudega aga järjekindlalt.

Kõige rohkem kõlama jäid minu jaoks aga Egle sõnad selle kohta, et enda tööd peab väärtustama. Mulle tundub, et eesti naistel on üldiselt väga raske komplimente vastu võtta või endaga rahul olla. Ikka leiame, et kusagilt saaks paremini. Ja muidugi, ka oskus vigu näha on vajalik, et edasi liikuda. Kuid, kui me ise end ei motiveeri, premeeri ega tunnusta-kes siis seda veel tegema peaks? Samuti pidurdab pidev negatiivne hoiak progressi, kurnab vaimselt ja võib panna treeningutele sootuks käega lööma.

Isiklikult sain seminarilt palju juhiseid, kuidas hakata oma eesmärkide suunas süstemaatiliselt tööd tegema ja kust üleüldse alustada. Lähipäevil ongi mul plaanis korrastada oma toitumine ja panna paika enda jaoks kindel treeningkava, et hakata tasapisi liikuma oma ideaalse rannavormi suunas. Samuti oli seminar hea reaalsuskontroll meelde tuletamaks kui palju tööd ja vaeva näevad bikinifitnessi võistlejad enne kui nad lavale jõuavad. Seega tunnustan väga kõiki, kes selle teekonna ette võtavad! Olete mulle ja paljudele teistele naistele väga suureks eeskujuks! Isiklikult arvan, et isegi kui suudaksin, et niivõrd vormi ajada, siis võistlemise jaoks puuduks mul piisavalt esteetiline välimus ja näiteks veatu nahk. Kuid see teema jäägu mõneks teiseks korraks. Minu sihiks on hetkel ennekõike iseenda nimel vaeva näha.

Tunnen, et on õige aeg keerata oma teekonnal uus lehekülg ja keskenduda kaalulangetamise asemel oma keha vormimisele. Nagu üks Myfitnessi treener ükskord enne rühmatrenni ütles: “Eesmärgid on tähtajaga unistused” . Ja ma tunnen, kuidas ma oma unistusele iga päevaga aina lähemale jõuan.

seminari-kinkekott

*Seminarilt saadud kinkekott peitis endas Hers trenniajakirja kevadnumbrit ja head-paremat OSHEE-lt.

Kas olete ka kunagi fitnessi või tervisespordiga seotud seminaridelt osa võtnud? On need teid motiveerinud?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s