Motivatsioonist

Iga kord, kui mu äratuskell kell 6 hommikul heliseb ja ma väga vaikselt end oma sügavalt magava abikaasa ja väikese tütre kaisust ära libistama pean, mõtlen, et kelle jaoks ja miks ma seda teen. Palju kergem oleks ju äratuskell kinni panna ja südamerahuga teine külg keerata. Aga just selles vahe ongi. Südamerahuga ma seda äratuskella kinni panna ei suudaks.

Inimene on oma harjumuste ori. Minu väikeseks kiiksuks on hommikud. Terevisioon, kohv, hea hommikusöök ja eriti tore oleks, kui saaksime neid iga päev terve perega nautida. Mingites elu aspektides armastan ma meeletult rutiini. Rahulik hommik jõusaali jooksmise vastu vahetada tundub mõnikord maailma kõige raskema ettevõtmisena, kuid kui ma olen juba kohale jõudnud naudin sellest igat momenti. Iga noor ema mõistab, et tegelikult pole beebi kõrvalt kerge seda aega iseendale leida ja kui seda ka tekib, siis oleks palju mõistlikum seda puhkamiseks kasutada. Kuid siinkohal arvan küll, et “It’s not about having time, it’s about making time”. Mind on näiteks õnnistatud lapsega kes (vähemalt praegu) küllaltki hästi öösiti magab ja minu jaoks on kõige mugavam aega trenni jaoks näpistada just varahommikust. Muidugi ei ole see ideaalne variant, aga meie jaoks see toimib. Ajapikku on ka varajastest trennidest saanud rutiin, mida juba mõne päeva vahelejäämisel igatsema hakkan. Nagu mulle ikka öelda meeldib, siis järjepidevus ongi tegelikult üks põhiline treeningute alustala. Nii tulemuste saavutamiseks, kui ka selleks, et tekiks positiivne harjumus. Ma vannun, et eelmine kord kui jõusaalis käisin nägin oma silmaga, kuidas sekundid jooksulindi peal kiiremini tiksusid ja sel hetkel mõistsin kui väga ma armastan seda mida teen. Isegi jooksmist, nii veider kui see ka poleks.

Aeg on meie kõige väärtuslikum vara, ent ometi käime sellega nii hooletult ümber. Soovitan kõigile, kes ajaga hädas oma päevaplaan üle vaadata ja üritada oma tegemisi ette planeerida. Prioriteedid tuleb paika seada! Paar tundi teleka ees võiks olla hoopis asendatud jõusaaliga, või pikema ööunega, et hommikul rohkem jõuaks.

Pean tunnistama, et ka mind tabas eelmisel nädalal motivatsioonikriis, kui tundus, et juba pikemat aega on tekkinud mingi seisak ja kaalu on hoopis kiloke juurde tulnud, mitte alla läinud. Kuid siis tuli mul mõte veidi oma enda riidekapis ringi vaadata ja vanu riideid selga proovida. Ma ei suutnud oma silmi uskuda, kui kleit, mille lukk mul veel paar kuud tagasi kinni ei mahtunud ja mis pidi jääma mu nö “eesmärgi kleidiks”, ilma suurema pingutuseta selga libises. Sellepärast ongi väga oluline enda progressi jälgida. Tee trenniga alustades kindlasti endast “enne” pildid, kirjuta üles kaalunumber kuid ära unusta ka mõõdulinti! Ennast iga päev peeglist vaadates ei pane me tähelegi neid positiivseid muutusi, mis meie kehaga trenni või toitumisharjumusi muutes toimuvad. Ja nagu ikka kipume me kahjuks keskenduma nendele kohtadele, mis kehvasti on, mitte ennast kiitma.

Ainus kes sind motiveerida saab, oled sina ise. Kõik algab mõtteviisi muutusest. Muidugi võivad teinekord kaasa aidata uued spordiriided või treeningkaaslane kes sind ikka ja jälle tagant utsitab aga lõppude lõpuks peab tahe tulema sinust endast. Ja isegi kui alguses on raske, siis endale kindlaks jäädes tekib tõenäoliselt varem või hiljem tervislikust eluviisist harjumus, ilma milleta oma argipäeva ettegi ei kujutaks.

blogisse

Ja teinekord kui tunned, et seda kõikeon liiga palju ja koolis, tööl või kodus kuhjuvad asjad üle pea on oluline seda endale tunnistada ja õigel ajal puhata, mitte endale liiga teha. Ka mina võtsin eelmise nädala nö treeningutest ja kohustustest vabaks. Käisin perega Laulasmaa spaas ja sõitsin pooleks nädalaks maale vanemate juurde puhkama, aga seda kõike selleks, et uut nädalat jälle puhanuna alustada. Oluline on mitte alla anda. Samamoodi nagu me peame vaeva nägema, et jõuda hommikul trenni ja planeerima oma toitumist, ei tohi unustada ka oma hinge eest hoolt kanda. Et meel oleks puhanud ja muredest vaba. Sest vastasel juhul on käega löömine kerge tulema.

Seega, püstita eesmärgid, jälgi enda progressi, premeeri end ja ära unusta aega maha võtta!

 

 

 

Leave a Reply

